Tramwaje i autobusy, z uwagi na swoje przeznaczenie, nieustannie poruszają się po zatłoczonych centrach miast. Tym samym reklama na tramwajach dociera do ogromnej grupy odbiorców. Największą zaletą są niskie koszty tej formy reklamy.

Zakłady komunikacyjne nie są nastawione na zysk z reklamy, lecz na przewóz ludzi.

Reklama jest czynnikiem dodatkowym, przez co jej koszt w stosunku do innych form reklamy zewnętrznej jest niewyobrażalnie niski. Szacunkowo można przyjąć,że jest to około 10% reklamy na bilboardach.

Ponadto, w przypadku producentów reklama ich produktów na środkach komunikacji miejskiej umożliwia przeprowadzenie skutecznych kampanii reklamowych wspólnie z lokalnymi przedstawicielami handlowymi, co pozwala tym samym jeszcze bardziej zaoszczędzić koszty. Możliwość regulowania terytorialnego zasięgu reklamy pozwala reklamodawcy w pełni uwzględnić marketingowe struktury i istniejącą sieć dystrybucji.